top of page

Karate Kyokushinkai este una dintre cele mai complexe arte martiale din lume, ce pune accentul atât pe dezvoltarea fizica armonioasa, cât si pe dezvoltarea mentala si disciplinara. Este un stil de lupta full contact, extrem de eficient pentru autoaparare, destinat atât copiilor, femeilor si persoanelor mai în vârsta, cât si sportivilor de performanta.

Masutatsu Oyama (4 iunie 1923 – 26 aprilie 1994) a fost un maestru și profesor remarcabil de karate, unul dintre cei mai cunoscuți reprezentanți ai artelor marțiale. A deținut rangul de al 10-lea dan, a dezvoltat stilul Kyokushin și a ajutat la popularizarea karate-ului în Japonia și în alte țări. Stilul dezvoltat de Oyama și-a câștigat rapid reputația de „cel mai puternic karate”. Oyama este autorul a numeroase cărți despre karate și organizator de competiții naționale și internaționale în acest sport.

Biografie
Masutatsu Oyama s-a născut în Coreea, în orașul Gimje, provincia Jeollabuk-do, aflată atunci sub stăpânire japoneză, într-o familie de nobili yangban, și i s-a dat numele Choi Yong-i la naștere.
La începutul secolului al XX-lea, Coreea era o colonie japoneză, iar drepturile populației indigene au fost încălcate. Numele pe care tânărul l-a ales pentru el însuși, Masutatsu Oyama, se traduce prin „Își crește realizările ca un munte înalt” („O” în japoneză înseamnă „mare, mare”, „yama” înseamnă „munte”).
A fost interesat de artele marțiale încă din copilărie, iar la vârsta de 15 ani a început să practice judo și karate. În 1945, după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, s-a mutat în Japonia, unde și-a continuat studiile și și-a aprofundat cunoștințele de arte marțiale. Oyama s-a antrenat sub maeștri renumiți și a devenit în curând proprietarul unei centuri negre, care a devenit baza dezvoltării sale ulterioare ca maestru de karate.
Oyama a intrat de două ori în izolare în munți pentru a se antrena.
Prima dată când Oyama a mers în munți departe de oameni a fost în 1946 - la un mic templu budist lângă Muntele Minobu din prefectura Chibo. Adevărat, schitul nu poate fi considerat complet - maestrul a comunicat cu localnicii, a cumpărat în mod regulat mâncare și a primit bani de la sponsorul său. Dar nici nu poate fi numit ușor - elevul său pe nume Yashiro, care a intrat în izolare cu profesorul său, a fugit după șase luni, incapabil să reziste la teste.
După aceasta, Oyama s-a antrenat singur timp de încă șase luni până când a rămas fără bani pentru mâncare. După schitul său, maestrul s-a întors în lume, dar nu s-a bucurat să-l vadă. Japonia trecea printr-o criză postbelică - sala de sport în care Oyama și-a început cariera de profesor de karate s-a închis.











După mai multe lupte cu huligani și poliția militară americană, maestrul a ajuns în închisoare, iar la eliberarea sa, în aprilie 1948, s-a retras pe Muntele Kuyosumi din aceeași prefectă Chibo și a trăit și s-a antrenat acolo în deplină singurătate timp de 18 luni. Când Oyama a devenit complet insuportabil, și-a bărbierit una dintre sprâncene, așa cum l-a învățat maestrul coreean So Nei Chu să facă - era jenant să se întoarcă la oamenii într-o astfel de stare.

Masutatsu Oyama a studiat judo, goju-ryu karate, aiki ju-jutsu Daito-ryu și abia după ce a câștigat o bază puternică a început să-și dezvolte propriul stil. Și-a bazat munca pe principiile pe care le considera cele mai importante. El a căutat în mod constant modalități de a-și îmbunătăți abilitățile, iar în curând eforturile sale au condus la crearea unui stil unic de karate, care combina elemente de karate tradițional și arte marțiale samurai. Acesta a marcat începutul carierei sale ca fondator al karate-ului Kyokushin.

Apariția Kyokushin Karate
În 1953, Masutatsu și-a deschis propria școală, Oyama Dojo. A promovat un stil de karate dur și intens, pe care îl considera cel mai eficient.

Acesta a fost un moment în care artele marțiale în Japonia au început să câștige popularitate și mulți maeștri au căutat să-și creeze propriile școli și stiluri. Oyama a vrut să dezvolte un sistem de antrenament care să dezvolte nu numai forța fizică, ci și să cultive caracterul și spiritul unui luptător.

În 1957, acest stil a fost numit „Kyokushinkai”, care tradus din japoneză înseamnă „adevărul suprem”.

În 1964, la Tokyo a fost fondată Organizația Internațională de Karate Kyokushin (IKO) și este încă găzduită într-o clădire cunoscută sub numele de „Palatul Societății Adevărului Absolut”. Oyama a condus Organizația Internațională Kyokushinkai până la moartea sa în 1994.

Semnificațiile și principiile karate-ului kyokushinkai
Kyokushin Karate se bazează pe ideea dăruirii totale. Ideea filozofică de bază a Karate-ului Kyokushin este că puterea corpului, caracterului și spiritului provine din autoprovocarea constantă și munca grea, adică practicanții ar trebui să se străduiască întotdeauna pentru auto-îmbunătățire și depășirea slăbiciunilor lor.

Oyama a dezvoltat metode de antrenament care au încorporat experiența luptătorilor, teste de forță și exerciții fizice intense. Acest lucru i-a permis să creeze un sistem în care fiecare elev să-și dezvolte nu numai abilitățile fizice, ci și rezistența psihologică.

Kanji înseamnă Kyoku Shin Kai, unde Kyoku este absolut, Shin este adevăr, Kai este organizație, toate împreună traduse ca „Organizația Adevărului Absolut”.

Kyokushin Karate se bazează pe câteva principii pe care Oyama le-a considerat cheie pentru un antrenament de succes:

1. Ichi Gan, Ni Soku, San Tan, Shi Rik: Acest principiu, care poate fi tradus prin „Ochi, Picioare, Spirit, Tehnica”, subliniază secvența pe care o urmează un luptător Kyokushin.

- Ichi Gan (Ochi): concentrarea începe cu observarea. Este important să fii mereu atent, să prinzi mișcările inamicului și să anticipezi acțiunile acestuia.

- Ni Soku (Picioare): O poziție stabilă este baza unei lupte eficiente. Picioarele trebuie să fie bine plantate pe pământ pentru a oferi stabilitate și putere.

- San Tan (Spirit): Un spirit puternic este ceea ce definește un adevărat luptător. Încrederea, curajul și determinarea joacă un rol cheie în Kyokushin Karate.

- Shi Rik (Tehnica): tehnica este un instrument de exprimare a puterii si spiritului. În Kyokushin, o atenție deosebită este acordată preciziei și eficienței fiecărei mișcări.

2. Concentrați-vă pe lupte reale. Toate mișcările și tehnicile sunt folosite în condiții reale, ceea ce face ca acest stil să fie unul dintre cele mai eficiente și practice.

3. Competiția este o parte importantă a karate-ului. Ei îi ajută pe luptători să-și testeze abilitățile, să dezvolte un spirit competitiv și să învețe să lucreze sub stres. Totodata, competitia se bazeaza pe respectul fata de adversar si fair play.

4. Karate promovează dezvoltarea personală prin insuflarea unor valori care sunt aplicabile în afara dojo-ului. Luptătorii învață smerenia, răbdarea și responsabilitatea. Aceste calități formează un caracter care ajută la depășirea dificultăților nu numai în karate, ci și în viața de zi cu zi.

5. În karate Kyokushin, disciplina este o parte integrantă a antrenamentului. Luptătorii învață să-și respecte profesorii, superiorii și partenerii de antrenament.

Un alt aspect important este principiul disciplinei. Oyama și-a învățat elevii nevoia de a respecta regulile stabilite atât în ​​sala de antrenament, cât și în viața de zi cu zi. Acest lucru a dezvoltat în ei respectul pentru adversarii lor, pentru profesorii lor și pentru tradițiile artelor marțiale.

În plus, Oyama a subliniat importanța „sappoku” (tăria spirituală), care însemna perseverență în fața dificultăților și neînduplecat în luptă. Pentru el, karate-ul nu a fost doar un sport, ci o filozofie de viață care ajută la creșterea unor oameni puternici și amabili.

Ce și-a învățat Oyama elevii
Masutatsu Oyama credea că scopul principal al karate-ului este dezvoltarea unei persoane ca individ. În studenții săi, a căutat să educe nu numai mari maeștri de arte marțiale, ci și oameni inteligenți, sensibili și respectuosi. A repetat adesea că adevărata putere nu se arată în capacitatea de a lupta, ci în capacitatea de a ierta.

De asemenea, a pus accent pe pregătirea fizică, iar cursurile lui Oyama erau cunoscute pentru intensitatea lor. Antrenamentul a inclus atât tehnici de lovitură, cât și de apărare și rezistență fizică, inclusiv exerciții speciale pentru întărirea întregului corp.

Poate că unul dintre cele mai memorabile aspecte ale învățăturii sale a fost ideea că fiecare luptător trebuie să combine cu pricepere puterea și răbdarea și că adevărata măiestrie vine doar cu ani de antrenament dur și auto-îmbunătățire constantă.

Cum a popularizat karate-ul Kyokushin
Masutatsu Oyama a făcut o treabă grozavă de a populariza karate-ul Kyokushin nu numai în Japonia, ci și în străinătate. A condus activ demonstrații și seminarii, arătând oamenilor nu numai abilitățile fizice, ci și filozofia stilului. Abordarea sa unică a artelor marțiale a atras un public larg.

Cartea sa, What is Karate, a devenit un bestseller și a contribuit foarte mult la creșterea adepților Kyokushin. De asemenea, a folosit activ televiziunea și cinematografia pentru a-și populariza stilul. Oyama a devenit eroul mai multor filme, unde a demonstrat clar tehnicile de karate și spiritul lui Kyokushinkai.

De-a lungul timpului, Kyokushin Karate a devenit unul dintre cele mai populare stiluri de arte marțiale din lume. Scoli și organizații au apărut în întreaga lume pentru a continua tradițiile stabilite de Mas Oyama.

Masutatsu Oyama, fondatorul Kyokushin Karate, a intrat pentru totdeauna în istoria artelor marțiale cu pasiunea, disciplina și filosofia sa care unește latura fizică și spirituală a artelor marțiale. Moștenirea sa trăiește în inimile și mințile practicanților, inspirându-i să-și caute întregul potențial atât în ​​sală, cât și în viață. Kyokushin Karate este mai mult decât un stil; Aceasta este o cale spre auto-îmbunătățire și autocunoaștere care a fost trasată de un bărbat care a visat la o lume în care puterea și înțelepciunea merg mână în mână.

Kyokushinkai Kanji

Este forma scrisa a cuvântului Kyokushinkai. Ea se gaseste pe dogi-urile membrilor kyokushin din întreaga lume.

Kyokushinkai scris pe bucati se traduce : Societatea Adevarului Suprem
Kyoku = suprem, ultim
Shin = adevar, realitate
Kai = societate

Kanku – simbolul Kyokushin Karate

Maestrul OYAMA a ales simbolul KANKU ca fiind reprezentativ pentru stilul său de Karate. De fapt, întotdeauna Mas Oyama a recunoscut că cel mai bine a invăţat de la maestrul Funakoshi tehnicile de KATA, pe care acesta punea foarte mare accent.

Kata KANKU (la origine una singură, apoi predată in multe şcoli in două forme KANKU DAI şi KANKU SHO) începe prin ridicarea mâinilor intr-o mişcare circulară deasupra capului, loc în care acestea se opresc. Degetele mari şi arătătoarele sunt lipite şi formează astfel simbolul KANKU (o formă uşor stilizată).

In timpul executiei acestei mişcări, privirea este directionată prin deschizătura formată prin unirea palmelor, undeva in depărtări spre cer. Este vorba de fapt de o privire orientata undeva spre interiorul fiintei umane cu rolul de a favoriza în egală masură unitatea spirituală şi pe cea fizică.

Punctele simbolului KANKU sunt degetele mâinii şi reprezintă limitele sau extremele; ele sunt din punct de vedere filozofic elementul finit, mărginit. Porţiunile late din lateral reprezintă mâna, SHUTO sau pumnul ca expresie a feţei sau puterii.

Centrul simbolului KANKU este spaţiul dintre mâini şi sugerează infinitul, necuprinsul, vidul în sens filozofic.

Cercurile, atât cel interior cât şi cel exterior sugereaza continuitatea şi perpetua mişcare circulară.

JURĂMÂNTUL KYOKUSHINKAI

• Ne vom instrui inimile şi corpurile pentru un spirit de neclintit.
• Vom urma adevăratul înţeles al drumului marţial astfel încât tot timpul simţurile noastre vor fi treze.
• Cu adevărata vigoare, vom căuta să cultivăm spiritul abnegaţiei.
• Vom respecta regulile curtoaziei, ne vom onora superiorii şi ne vom opri de la violenţă.
• Vom urma tradiţiile noastre strămoşeşti şi nu vom uita adevărata virtute a modestiei.
• Vom căuta înţelepciunea şi puterea, necautând alte dorinţe.
• Toată viaţa prin disciplina karate-ului vom căuta să desăvârşim drumul KYOKUSHIN.

bottom of page